Mūsų partneriai: Danonki Mammām un tētiem
Registruokis perFacebookarba Twitter
Užduotys Naujienos logo Patarimai Draugai

Mėgstamiausi

Istorija

Pasiekimai

line
Gydytojo patarimas
Sveika mityba
Pramogos su šeima
Kalba
gamtos pažinimas
TV

A.Jasaitytė-Čeburiak: svarbiausia per knygas pažinti pasaulį ir save

Pridėti prie mėgstamiausių
Successfully added
Dalintis:
Raktažodžiai:

Knygos skaitymas kartu su vaiku Aistei yra taip pat galimybė jam neprikišamai papasakoti ką nors svarbaus, išsakyti savo emociją. Taip vaikas išmoksta dalintis savo mintimis ir jausmais įsiklausyti į save. Tai yra daug svarbiau nei kartoti suaugusiųjų ritmą – nuolat ko nors mokytis, vaikščiojant iš būrelio į būrelį, o po to dar ir bandant įtikti tėvams mokantis namuose. 

Dvi dukteris auginanti „Mažųjų ekspertų mokyklos“ ambasadorė psichologė Aistė Jasaitytė-Čeburiak prisipažino iki šiol dar nekėlusi problemų dėl savo vaikų skaitymo įgūdžių. Kur kas svarbiau jai atrodo ikimokyklinio amžiaus vaiką ne mokyti skaityti, o per knygų skaitymą pažinti pasaulį ir save.

 Vyresniajai Aistės dukteriai – vos penkeri, o tokio amžiaus vaikai toli gražu neprivalo mokėti skaityti. „Laikausi pozicijos, kad vaikui viskas turi ateiti savu metu. Jeigu mano vaikas parodytų labai didelį susidomėjimą, tada aš, žinoma, jį palaikyčiau. Ir dabar mudvi su vyresniąja pakalbame apie raides, apie tai, kad ji greitai išmoks skaityti. Jau dabar ji moka parašyti keletą žodžių, savo vardą. Esu ta, kuri palaiko vaiko iniciatyvą. Būdamos kartu mudvi dažniausiai darome tai, ko jai labiausiai norisi. Na, o skaityti ir rašyti ji puikiai pramoksta ir darželyje“, – sakė A. Jasaitytė-Čeburiak.

Aistė prisipažino, kad namuose ji renkasi ne mokytojos, o mamos vaidmenį. Tai reiškia, kad dažniausiai palaiko, paskatina, pastebi, pasidžiaugia, kai vaikams kas nors pavyksta arba jie  išreiškia kokią gerą iniciatyvą. To paties ji, kaip psichologė, linkėtų ir kitiems tėvams: kad stebėtų savo vaiko poreikius ir atskirtų, kur yra vaiko noras, o kur yra jų pačių noras.

„Tėvai nori, kad vaikams sektųsi gerai. Tai jiems reiškia, kad kiti jų vaikuose pamatys jų tėvų atspindį. Tėvai mano, kad įvertindami vaiką kiti žmonės įvertina ir juos. Tačiau tėvai turėtų būti sąmoningesni ir labiau paisyti, ko nori pats vaikas, kokios jo galimybės. Jei vaikas pats atneša knygutę ir prašo pamokyti, kaip reikia skaityti ar parašyti, tada tikrai galima jam padėti“, – teigia psichologė.

Anot jos, galima būtų pasitelkti ir specialią knygelę raidėms pažinti. Edukologai irgi gali pasiūlyti visokiausių pratimų ir žaidimų. Tačiau tėvai neturėtų per daug užkrauti vaiko, atsižvelgti į jo amžiaus tarpsniui būdingas galimybes. Negalėdamas tėvų lūkesčių patenkinti vaikas gali ne tik blogai pasijusti – iš to neretai kyla savivertės problemų, formuojasi vaikystės traumos.

A. Jasaitytei-Čeburiak kur kas svarbiau atrodo ikimokyklinio amžiaus vaiką ne mokyti skaityti, o per knygų skaitymą pažinti pasaulį ir save. Kartu su vaiku skaitant knygas padėsime augti vaiko vaizduotei, kūrybiškumui.

„Skaitau jai pasakas, vėliau tas pasakas aptariame. Klausiu jos, kas jai labiausiai įsiminė, kas sujaudino. Taip ji geriau pažįsta savo jausmus, vystosi jos emocinis intelektas. Be to, skaitant knygą, stiprėja vaiko ir mamos ar tėvelio emocinis ryšys, nes tėvai parodo, kad vertina savo vaiko nuomonę, kad jiems rūpi jo jausmai. Ir tuo pačiu metu vaikas supranta, kas yra knygos ir kad reikia pažinti raides“, – pasakojo Elzės mama.

Pasak A. Jasaitytės-Čeburiak, tokiomis aplinkybėmis gimsta vaiko meilė knygai. Tam padeda ir tokio amžiaus vaikų polinkis mėgdžioti suaugusiuosius: jei skaito mama, tai ir aš noriu tai daryti. Tačiau jei vaikas bus verčiamas skaityti, jei jam bus užduodama, kiek jis privalo perskaityti, jis vėliau apskritai gali nebenorėti skaityti knygų.

Knygos skaitymas kartu su vaiku Aistei yra taip pat galimybė jam neprikišamai papasakoti ką nors svarbaus, išsakyti savo emociją. Taip vaikas išmoksta dalintis savo mintimis ir jausmais įsiklausyti į save. Tai yra daug svarbiau nei kartoti suaugusiųjų ritmą – nuolat ko nors mokytis, vaikščiojant iš būrelio į būrelį, o po to dar ir bandant įtikti tėvams mokantis namuose. 

„Tėvai turėtų stebėti savo vaiką. Būna itin smalsių vaikų, kurių energija liejasi per kraštus. Jiems tiks sporto būreliai. O ramesniems vaikams reikia kitokio buvimo“, – primena A. Jasaitytė-Čeburiak.

Mūsų draugai ir partneriai